شبهات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

1- آیه 24 سوره ی نساء

اسارت براى زنان کافر، به منزله‏ ى طلاق آنان از شوهران است. مثل ایمان آوردن زن، که اگر شوهرش به کفر ادامه دهد، ایمان آوردن او را از شوهر جدا مى‏کند.
ازدواج با زن شوهردار، از نظر اسلام حرام است، از هر مذهب وملت که باشد. ولى چون اسارت به منزله‏ ى طلاق است، زن اسیر، پس از اسارت به مدّت یکبار قاعده شدن، و اگر باردار است تا وضع حمل باید عده نگهدارد و در مدّت عده هیچ گونه ارتباط زناشویى با او جایز نیست. این طرح زناشویى بعنوان همسر یا کنیز، از طرح بازگرداندن به کفّار یا رها کردن و بى‏ سرپرست گذاشتن، بهتر است. (تفسیر نور)

(اینجا فقط سخن از ازدواج است نه تجاوز و در اسلام اگر ازدواج اجباری باشد صیغه ی عقد باطل است پس منظور ازدواج اجباری هم نیست).

 

2-سوره شورى آیه  33
 
إِن یَشَأْ یُسْکِنِ الرِّیحَ فَیَظْلَلْنَ رَوَاکِدَ عَلَى ظَهْرِهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ ‏

‏اگر خداوند بخواهد باد را از وزیدن می‌اندازد و کشتیها بر روی دریاها متوقّف می‌گردند . قطعاً در این  دلائل روشنی ( بر وجود خدا ) است برای هر کس که بسیار شکیبا و بسیار سپاسگزار باشد .

و سوال بنده : آیا خدایی که قدرت متوقف کردن باد را  دارد قدرت از کار انداختن موتور کشتی که ساخته ی نوع بشر است را نخواهد داشت؟!! بشری با اینهمه پیچیدگیهای جسمی و روحی  که خود مخلوق خداست و جهانی مملو  از نشانه های عظمت و حقیقت که هیچ عقل و منطق و علم حقیقی" نمیتواند آن را انکار کند و هنوز بسیاری از آن برای بشر ناشناخته مانده است!!

به قول شیخ اجل سعدی:

برگ درختان سبز در نظر هوشیار/ هر ورقش دفتری معرفت کردگار

 ثانیا خداوند در آیه 8 سوره ی نحل در مورد وسائل نقلیه ای که در آینده در اختیار بشر قرار میگیرد  سخن میگوید(در کامنت بعدی)

3-«وَ الْخَیْلَ وَ الْبِغالَ وَ الْحَمیرَ لِتَرْکَبُوها وَ زینَةً وَ یَخْلُقُ ما لا تَعْلَمُونَ»

هم چنین اسبها و استرها و الاغها را آفرید تا بر آنها سوار شوید و زینت شما باشد، و چیزهایى مى‏آفریند که نمى‏دانید. (نحل، 8)

در پایان این آیه، افکار را به وسائل نقلیه و مرکب هاى گوناگونى که در آینده در اختیار بشر قرار مى‏گیرد و بهتر و خوبتر از این حیوانات مى‏تواند استفاده کند متوجه مى‏سازد، و مى‏گوید "خداوند چیزها (وسائل نقلیه دیگرى) مى‏آفریند که شما نمى‏دانید" (وَ یَخْلُقُ ما لاتَعْلَمُونَ‏)

و اگر ملاحظه مى‏کنید که تعبیر به یخلق (مى‏آفریند) کرده است دلیلش واضح است، زیرا کار انسان در این اختراعات در حقیقت چیزى جز جفت و جور کردن و به هم پیوستن نیست، اساس آنها که مواد اصلى را تشکیل مى‏دهد، تنها با آفرینش خداوندى است، از این گذشته آن ابتکارى که بشر در طریق اختراع این وسائل به کار مى‏برد آن هم مولود استعدادى است که خدا به او داده است.
_____
)تفسیر نمونه، ج‏11، ص 161(

 

4-و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین  سوره ال عمران/ آیه 54

منظور از مکر الهى چیست ؟
((مکر)) در لغت عرب با آنچه در فارسى امروز از آن مى فهمیم تفاوت بسیار دارد در فارسى امروز مکر به نقشه هاى شیطانى و زیان بخش گفته مى شود، در حالى که در لغت عرب هر نوع چاره اندیشى را مکر مى گویند که گاهى خوب و گاهى زیان آور است .
در کتاب مفردات راغب مى خوانیم : المکر صرف الغیر عما یقصده : مکر این است که کسى را از منظورش باز دارند (اعم از اینکه منظورش خوب باشد یا بد).
در قرآن مجید نیز گاهى ماکر با کلمه خیر ذکر شده مانند: ((و الله خیر)) الماکرین (خداوند بهترین چارهجویان است ) و گاهى مکر با کلمه سیى ء آمده
است مانند: ((و لا یحیق المکر السیى ء الا باهله )) (نقشه و اندیشه بد جز به صاحبش احاطه نخواهد کرد).
بنابراین منظور از آیه مورد بحث و آیات متعدد دیگرى که مکر را به خدا نسبت مى دهد این است که دشمنان مسیح با طرحهاى شیطانى خود میخواستند جلو این دعوت الهى را بگیرند اما خداوند براى حفظ جان پیامبر خود و پیشرفت آیینش تدبیر کرد و نقشه هاى آنها نقش بر آب شد و همچنین در موارد دیگر.(تفسیر نمونه)

 

/ 0 نظر / 5 بازدید